Sara Josefine

Juice til mat, dag 7

  • 23.12.2016, 18:48

Dag 7 er gjennomfrt og dette prosjektet har kommet til veis ende. Jeg m si jeg er ganske fornyd med meg selv. Nr jeg startet dette var jeg ikke sikker p hvordan det ble g men jeg syns det har gtt ganske greit. Synd jeg ikke fullfrte de 7 dagene som planlagt. Det hadde vrt gy gjennomfre det som var tanken i utgangspunktet. P den annen side har jeg fikk jeg vite p legebesket jeg var p i gr at 5 dager er det leger har funnet ut er det best egnede tidsrommet "faste". Gr man lengre enn det gr kroppen inn i overlevelsesmodus og begynner spare p all energi og suger til seg det den kan. S snn sett s passet det bra fint likevel.

Fr jeg begynte hadde jeg bare smakt egenlaget juice et par ganger. Og jeg m vel rlig innrmme at det ikke falt helt i smak. Jucien blir for vannete for meg, den har liten konsistens og smaker ikke mye likt juice man kjper i butikken. Derav fr ikke juicen jeg likte best mer enn en 4er. Jeg tror juicene hadde falt mer i smak om det hadde vrt noen som hadde mer peiling p juice enn meg som lagde dem, jeg puttet jo bare oppi det jeg syns hrtes sunt og godt ut. Ogs tror jeg litt det er en vanesak. Det hadde sikkert ikke vrt s rart hvis man var vant til det.

Hvis du har fulgt meg gjennom prosjektet og har lyst til prve selv, vil jeg gjerne minne om at jeg ikke er noen ekspert og nesten like fjern p dette som noen andre. Ja, jeg har lrt mye og kan mer enn fr, men aller er forskjellige og man kjenner sin kropp best. Bruk gjerne innleggene mine til inspirasjon (og advarsel), men ikke som fasit ;) Her er noen tips jeg har plukket opp p veien.

Tips

1. Ikke bruk potet!

2. Noe syrlig som eple eller sitron er lurt ha som ingrediens for gi smak.

3. Et fint blandingsforhold mellom grnnsaker og frukt er 70/30, alts 70% grnt og 30% frukt. Det er viktig i juicing ikke bruke for mye frukt da det inneholder en del sukker.

4. En kald juice er alltid best, ha gjerne isbiter klart.

5. Lag juicen nr du skal drikke den for f med deg s mye som mulig av de god nringsstoffene. Lys og luft bryter dem ned. Og husk vask maskinen (rett) etter bruk s det ikke oppstr bakterier.

Hvordan fler jeg meg? Jeg fler meg bra. Jeg er blitt mye mer bevist p hva jeg spiser og drikker mer vann. Vel og merk er det bare gtt to dager s vi fr se. Jeg vet ikke hvordan vekten eventuelt har forandret seg men jeg fler meg lettere. Hva jeg veier velger jeg ikke g s mye i fokus p, det viktigste er hvordan jeg fler meg i kroppen og hvordan jeg fler meg nr jeg ser meg selv i speilet. Magen fles helt fin og det har ikke vrt noe problem. Slik det er n ser det ut til at jeg kunne gtt alle 7 dagene. Nr det gjelder kroppen i forhold til avfallsstoffer og detoxing er det ikke noe jeg har kjent noe til fr i dag. I rushet fra dages agenda kjpte jeg med meg en burger fra Esso p veien. Fr er dette noe jeg har vrt veldig glad i men det begynner bli en stund siden n, men med en gang nesen min nrmet seg og tennene ble satt i burgeren visste jeg at dette ikke var en favoritt lengre. Det smakte ikke godt i det hele tatt. Det ser ut til at smakslkene mine er blitt fornyet og er mer fornuftig enn synes slik bearbeid mat er godt. Den utviklingen likte jeg.

Jeg er superfornyd med prosjektet og ser ikke bort fra at jeg kan finne p gjre det p nytt. Da vel og merk med noen bedre oppskrifter. N vil jeg forske fortsette med mer bevissthet p hva jeg spiser og et sunnere kosthold.

Sara Josefine

Hei! Mitt navn er Sara Josefine, jeg er 21 r, 95er. Jeg liker lese, se p Greys Anatomy, har dysleksi, fasinerer meg for menneskelig adferd, er en kjrestefri hpls romantiker, avhengig av sukker og hater ta feil...ogs ja, s er jeg lam. For kontakt: sarajosefine.blogg@hotmail.com

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits