Sara Josefine

Bokanmeldelse - The Host

• 30.03.2014, 20:56

Sndager er jo en typisk chilledag hvor enn bare tar livet helt med ro. Da liker jeg synke ned i soffakroken med en god bok, derfor tenkte jeg komme med en bokanbefaling, nemlig The Host:

Frste gang jeg skulle lese The Host la jeg den i fra meg etter tretti sider. Litt fordi jeg leste den p engelsk og det var en del ord jeg syns var vanskelig forst, men ogs fordi det tok sin tid fr jeg greide sette et bilde p hvor man var og hvilken situasjon man befant seg i. Jeg begynte ikke lese p den igjen fr et r senere. Jeg elsker twilight-serien og mtte jo bare lese Stephenie Meyer sin siste bok. Nr jeg kom forbi de tretti sidene og var p god vei mot hundre var jeg oppslukt. Boken er p sekshundre sider og den var lest ut p en uke. Siden jeg har dysleksi og en travel hverdag skal det godt gjres. Jeg har lrt at det er de bkene som tar litt tid sette seg inn i som er de beste. En bok hvor du m lre deg mange navn, "se" en ny verden og lre fremmede ord, er de bkene som du virkelig lever deg inn i. For meg er det disse bkene som er de best.

Boken begynner med at jorden har blitt infiltrert av en art fra en annen planet som tar over menneskene og deres kropp. De plaserer seg i hjernen til menneskene og mennesket blir da romvesenet sin vert(host). I boken flger vi livet til Melanie og Wanda som deler kropp. Etter at Wanda har blitt plassert i kroppen til Melanie har hun ftt i oppdrag se inn i hjernen til Melanie. Hun skal finne ut hvor resten av Melanies familie er slik at romvesene kan ta over noen av de siste menneskekroppene igjen p jorden. Melanie forsker s godt hun kan ikke tenke p de hun elsker, men greier ikke holde Wanda ute. Med en gang Wanda finner ut noe nytt om hvor familien til Melanie gir hun beskjed til hennes overordnede. Men det er ikke uten kvaler Wanda dykker dypere inn i tanke til Melanie. Hun fr vite hvor de er og hvor de befinner seg, men hun kan ikke stenge ut de sterke flelsene Melanie har for mannen hun elsker Jared. Hun kan se kjrligheten mellom dem i drmmene om natten og fle det intense bndet de deler. Hun bygger etter hvert en beskyttelsesflelse ovenfor Jared sammen med Melanie. Hun greier ikke tanken p at han skal bli fanget mtte bli en vert, s hun rmmer fra sin egen art ut i rkenen for finne han. Hun og Melanie drar for finne familien hennes samtidig som de vet at det kan koste dem livet. Menneskene hater romvesene og dreper en hver de ser. Siden en vert fr yne som glinser av slv og det er umulig skjule. Vel vitende om dette oppsker de Jared.

Jeg grt da jeg leste denne boken. Den er fylt med s mye kjrlighet, og s mange forskjellige former for det. Kjrligheten for en bror, kjrligheten for en elsker, kjrligheten for en sster og kjrligheten for et annet vesen. En kjrlighet s stor at du er villig til gjre alt for redde de du er glad i. Stephenie begynner boken med i dedikere den til sin mor og skriver slik: To my mother, Candy, who taught me that love is the best part of any story. Etter ha lest boken forstr du hvorfor.

Ps. Om du nsker lese den p norsk heter den: Verten

Jeg hper du leser boken, og at du blir like forelsket som meg <3

Much love Sara Josefine ;*

Sara Josefine

Hei! Mitt navn er Sara Josefine, jeg er 21 r, 95er. Jeg liker lese, se p Greys Anatomy, har dysleksi, fasinerer meg for menneskelig adferd, er en kjrestefri hpls romantiker, avhengig av sukker og hater ta feil...ogs ja, s er jeg lam. For kontakt: sarajosefine.blogg@hotmail.com

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no